Norges raskest voksende næringslivs-redaksjon har store ambisjoner om videre vekst!

Watch Media har på kort tid blitt en av landets mest sentrale næringslivsredaksjoner. Nå har mediehuset fått ny toppleder i Norge med høye ambisjoner.

Watch Media

― Vår ferd har akkurat startet, og vi har noen spennende år foran oss. Tenner du på næringslivsjournalistikk, og har en gründer i magen, er Watch Media riktig sted å være, sier Kristin Stoltenberg, ny sjefredaktør og landssjef for Watch Media Norway.

Watch Media er et hurtigvoksende nyhetsmedie for norske bedrifter og beslutningstakere i næringslivet. Selskapet er del av den danske mediegiganten JP/Politikens Hus, som også eier Jyllands-Posten, Politiken og EkstraBladet. Watch Medier har den største næringslivsredaksjonen i Danmark.

― Det er et sterkt konsept med lang fartstid i Danmark og nå i flere andre land. Det er godt å ha store og trygge eiere i ryggen, og vi deler store ambisjoner for det norske markedet, sier Stoltenberg.

Seks nettaviser i Norge

Siden 2010 har Watch Media lansert 17 digitale bransjemedier i Danmark. I 2020 ble FinansWatch lansert i Norge som første digitale nettavis utenfor Danmark. Watch Media er nå stolt eier av seks nettaviser i Norge og to nettaviser i Tyskland.

― Vi har store ambisjoner om å bli enda mer synlige og lage den beste og mest relevante journalistikken om de viktigste bransjer i norsk næringsliv. Derfor ønsker vi kontakt med ambisiøse redaktører og journalister som vil bli en del av en spennende startup-suksess, sier Stoltenberg.

Watch Medias målgruppe er alle som ønsker uavhengig, kritisk og fair journalistikk av høy kvalitet om norsk næringsliv og nøkkelpersoner i de viktigste bransjene

― Vi går tett på de viktigste bransjene i norsk næringsliv, sier Stoltenberg.

― Vår ferd har akkurat startet, og vi har noen spennende år foran oss. Har du en gründer i magen, er Watch Media riktig sted å være

Kristin Stoltenberg

Ny leder i Norge

Mens brede næringslivmedier ofte fokuserer på de største selskapene og aktuelle nyhetssaker, går Watch Media også dypt ned i underskogen av mindre og mellomstore virksomheter. Det er disse virksomhetene som utgjør ryggraden i norsk næringsliv, og det er i høy grad her fremtidens vekst vil skje.

Den nye sjefredaktøren og landssjefen for Watch Medias norske virksomhet har lang fartstid fra de store norske mediekonsernene, både fra Schibsted og Amedia, senest som sjefredaktør for Avisa Oslo.

― Store deler av mitt yrkesliv har handlet om å starte opp nye, eller utvikle eksisterende medier. Jeg er veldig imponert over hvordan Watch Media på få år har etablert seg som en sterk leverandør av uavhengig, kritisk og redelig næringslivsjournalistikk innen en rekke av de viktigste bransjene i Norge. Så dette er en reise jeg ser frem til å være en del av, sier Stoltenberg, som vi møter i de nye redaksjonslokalene i bygget som huser ærverdige Glasmagasinet i hjertet av Oslo.

Watch Media

Jakter finansredaktør

Noe av det første Stoltenberg skal gjøre, er å ansette ny redaktør for flaggskipet FinansWatch.

― Vi har store planer og ambisjoner for FinansWatch. Den var vår første norske publikasjon, og har banet vei for Watch Media i Norge. Derfor er vi på jakt etter en redaktør som vil bringe suksessen videre, sier Stoltenberg.

FinansWatch har alltid vært en spydspiss i Watch Media-systemet. Det var slik det startet i Danmark, med den aller første Watch-publikasjonen i 2010.

― Finans og næringsliv er blant Norges viktigste og samfunnsmessig mest betydningsfulle bransjer, særlig i dag, med urolige verdensmarkeder og en krevende økonomisk situasjon både for bedrifter og privatpersoner.

Hva er det så Kristin Stoltenberg leter etter hos en ny redaktør for FinansWatch?

― Nyhetspuls og ambisjon om å sette dagsorden i finansbransjen hver dag. Det er en fordel å kjenne bransjen fra før, men ikke avgjørende. Samtidig er det noen personlige egenskaper som blir viktig. Du skal være en god lagbygger, samtidig som du også skal være spillende trener og skrive selv, forklarer Stoltenberg.

Vurderer nye nisjer

I en norsk mediehverdag hvor man kan få inntrykk av at allroundkompetanse har vunnet over de gamle fagspesialistene, er hverdagen helt motsatt hos Watch Media.

― Vi bygger «watch for watch», nisje for nisje. Hos oss trenger du ikke være spesialist fra første dag, men du får mulighet til å utvikle deg, fordype deg i en bransje og ta eierskap til ditt felt, sier Stoltenberg.

Ledige stillinger i Watch Media

Foreløpig ingen ledige stillinger med valgte filter.

FRAM logo med tilhørende tekst som viser 'Idås og Nygjerde.'

Stortingsgata 12, 0161 Oslo

Org. nr. 930 452 963